Handelsbetingelser

MyViribus I/S

CVR.nr. 40468129

Adresse: Svendborgvej 226 Odense S 5260

e-mail: Support@myviribus.dk

Telefon: 81123022

 

Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores website, er ikke en juridisk bindende aftale. MyViribus har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores website, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra MyViribus med information om, at vi har afsendt varen.

Betaling

På MyViribus.dk kan der betales med, Visa, MasterCard og MobilePay. MyViribus tillægger ikke gebyr på betalingskort. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. MyViribus bruger en godkendt betalingsserver, som krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS Vælg Selv udleveringssted (pakkeshop), DAO 365 til privatadressen, og DAO 365 til pakkeshop. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder. Du kan se den forventede leveringstid, efter valg af leveringsform. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. MyViribus bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark.

 Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til Support@myviribus.dk eller ringe på 81 23 30 22. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. For returnering skal du bestille en returseddel og købe returfragt til din returpakke. Her betales der 20 DKK.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt, evt. track and trace nummer. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varen levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. F.eks. kosmetik mv. Forsegling omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsløbet og returnering af varen

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.

 

 Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på MyViribus.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvordan reklamerer jeg? Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Support@myviribus.dk . Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender du produktet tilbage. Hvor vi refunderer dine (rimelige) fragtomkostninger.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Svendborgvej 226 Odense S 5260

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du nogle spørgsmål vedr. disse betingelser, kan du kontakte os via mail på:
Support@myviribus.dk